Projektování a návrhy nových dopravních staveb
Rekonstrukce a opravy stávajících staveb
Novostavba tramvajové tratě zast. "Nádraží Modřany" - smyčka "Nové Komořany"
Návrh stavby nové tramvajové trati, která bude napojena na stávající
síť u zastávek Nádraží Modřany a dále bude vedena v boční poloze
podél ulice Komořanské, mostem přes ulici U Soutoku a po tělese
železniční vlečky do Komořan, kde bude ukončena v prostoru
předpokládané přestavby průmyslového areálu. Studie řeší podobu a
uspořádání budoucího šířkově proměnného veřejného prostranství
v koridoru podél Komořanské ulice, které vznikne mezi novou zástavbou na
území bývalého Modřanského cukrovaru a rekonstruovanou (rozšířenou)
Komořanskou ulicí.
Z pohledu budoucích nároků na obsluhu území Komořan IAD a VHD je stav
území dopravní infrastruktury nedostačující. V souvislosti
s připravovanou a z části již probíhající transformací Komořan, je
třeba do budoucna zlepšit nabídku VHD jak z hlediska kapacity, tak i její
atraktivity, dostupnosti a spolehlivosti. Při velkém dopravním zatížení
Komořanské ulice, které se projevuje vlivem stávajících parametrů této
komunikace častými kongescemi, je třeba pro tuto oblast zajistit kvalitní
nabídku kolejové dopravy, kterou představuje nová TT, která je do značné
míry segregovaná od IAD. Rozšíření nabídky kolejové dopravy na území
Prahy, v daném případě v podobě TT do Komořan, vytvoří atraktivní a
z hlediska trvale udržitelného rozvoje, pozitivní alternativu pro realizaci
dopravní infrastruktury na úkor IAD na území Prahy. Nová TT do Komořan
musí být rovněž příležitostí k dílčímu zkvalitnění podoby
městských veřejných prostranství na jihu Prahy.
Technické údaje
Druh stavby: | Novostavba tramvajové trati |
Stupeň projektové dokumentace: | Technická studie TST (2022) |
Investor: | Dopravní podnik Praha, a.s. |
Zpracovatel – Sdružení firem: | PRAGOPROJEKT, a.s. IM-Projekt, inženýrské a mostní konstrukce, s.r.o. |
Architektonický návrh: | Ing.Arch. Monika Prostředníková |
Investiční náklady: | 810,0 mil. Kč (včetně DPH) |
Délka dvoukolejné TT: | 2,32 km |
Tramvajová smyčka: | 365 + 130 m |
Počet tramvajových zastávek: | 5 |
Návrhová rychlost: | 50 km/h |
Počet SO a PS: | 76 |